Cel szkolenia
Aby stać się wielkim przywódcą, należy najpierw zrozumieć, czym jest przywództwo i jaki jest jego wpływ nie tylko na ciebie, ale i firmę, a przede wszystkim na ludzi, którymi przyjdzie ci zarządzać. Mówi się często, że lider to ktoś, kto ” idzie ” przed kimś aby pokazać mu jasną, skuteczną i bezpieczną drogę. Aby móc spokojnie prowadzić innych, ty sam musisz wiedzieć ” gdzie idziesz ” i ” jak idziesz “. Musisz mieć świadomość, że po pierwsze utożsamiasz się z celami firmy, w której pracujesz, po drugie je rozumiesz i akceptujesz, a po trzecie jesteś w stanie ” pociągnąć ” innych aby je realizowali. Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych tematyką wzrostu lub poprawy swoich zdolności przywódczych oraz chcących poznać mechanizmy tworzenia się efektywnego zespołu w obszarze wytwórczym.
Zakres szkolenia
Lider zespołu produkcyjnego.
- Co to znaczy konkurencyjność?
- Zmieniona definicja ceny produktu?
- Mieć szeroko otwarte oczy czyli widzieć więcej, lub widzieć to czego inni nie widzą.
- Kierowanie zespołem.
- Ćwiczenie w zespole: Opisz swój styl kierowania zespołem
- Rodzaj stylu kierowania i jego wpływ na zespół
- Nadawanie uprawnień członkom zespołu
Tworzenie zespołu.
- Czy jest zespół na produkcji?
- Jak tworzy się zespół?
- Twoja rola jako lidera podczas kształtowania się zespołu.
- Nowe role, nowe oczekiwania, nowe wyzwania w zespole.
- Dlaczego czasami nie udaje się stworzyć zespołu?
- Ćwiczenie: Razem czy osobno?
Komunikacja w zespole.
- Czym jest efektywna komunikacja w zespole produkcyjnym?
- Dlaczego często komunikacja zastępowana jest przekazem informacji.
- Czy jako lider wiesz na czym polega słuchanie i czy umiesz słuchać?
- Problem w zespole.
- Jak radzić sobie z problemami?
- Ćwiczenie: Okręt tonie, a co Ty zrobisz?
Cele zespołu oraz ich realizacja.
- Co napędza nasze działanie?
- Co napędza działanie zespołu?
- Pojecie zmiany i jej następstw dla zespołu.
- Przekonanie do zmian
- Realne cele czy realna abstrakcja?
- Spotkania zespołowe
- Forma, treść i prowadzenie spotkań czyli mentor czy strażak?
Rozwiązywanie problemów zespołu
- Nie wydawaj pochopnie wyroków
- Definicja problemu
- Pomiar problemu
- „ Burza mózgów „ czyli każdy pomysł ma swoja wartość
- Ćwiczenie: Gwóźdź programu czyli ile jeszcze gwoździ można dołożyć?
- Analiza przyczyn i skutków problemów
- Wybór rozwiązań
Formularz zamówienia tego szkolenia jako szkolenia wewnętrznego w swojej firmie
Jeżeli masz pytania na temat tego szkolenia napisz do nas:
Błąd: Brak formularza kontaktowego.